Gravid? Tren i vei!

Pregnant belly isolated against white backgroundIngen tvil – alle friske gravide anbefales å trene med moderat intensitet, både utholdenhetstrening og styrketrening. Gravide som trener kan oppleve svangerskapet som lettere, hindre for stor vektøkning og trolig normalisere blodsukkeret. Dessuten kan trening i svangerskapet bidra til at man får et sunt og friskt barn gjennom direkte påvirkning av hvilke gener som blir ”skrudd av og på” mens babyen er i magen. Gravide anbefales å røre seg med moderat intensitet minst 30 minutter daglig.

Gunnveig Pedersen er den heldige i dag, kanskje blir det deg i morgen? Idag spør forsker Anja om mannen med ljåen går raskere enn 5 km/t. Skjønner du ikke bæret, er det bare en ting å gjøre – delta i dagens luke her!

This entry was posted in Exercise, Julekalender 2012, Lifestyle, Pregnancy and tagged by CERG. Bookmark the permalink.

About CERG

The Cardiac Exercise Research Group (CERG) at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) seeks to identify the key mechanisms underlying the beneficial effects of physical on cardiac health in the context of disease prevention and treatment. Named the K.G. Jebsen Center for Exercise in Medicine under Professor Ulrik Wisløff's leadership in 2011, CERG uses both top-down and bottom-up approaches to combat lifestyle-related disease.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s