Teknologiske treningstips fra Trondheim Girl Geek Dinner

CERG på Geeky treningsøkt med Girl Geek Dinners TrondheimI går presenterte stipendiat Ingeborg Megård Leinan CERG og kondiskalkulatoren vår for jenter i nettverket Girl Geek Dinners Trondheim. Les mer om arrangementet på deres blogg her! Før Ingeborg fikk ordet og satte jentene i gang med intervalltrening, så delte de noen tekniske treningstips med hverandre, og vi har fått lov til å dele lista med tips med våre lesere.

Tekniske treningstips fra Girl Geek Dinners Trondheim:

Runkeeper – Artig for å følge med på blant annet stigning og fart når man går. Også nyttig når man trener mot bestemte mål som et løp.

Endomondo – har har mye av det samme som Runkeeper, og det blir en smakssak hva man foretrekker. (Evt der man har flest venner som kan motivere en)

Garmin Connect – mange av de samme funksjonene som Runkeeper og Endomondo, men knyttet til Garmin produkter. Fin å bruke om man har Garmin-klokke.

Lifesum – For å holde styr på kalorier, proteiner og karbs. Kan scanne strekkode på det man har spist.

Helse app i iOS8 – Apples nye Helse-app samler informasjon om helse og trening. Andre apper kan levere informasjon om for eksempel trening og kosthold til Helse-appen, slik at du kan se alt på ett sted. Gjelder både trening og kosthold og annen helseinformasjon som blodtrykk og blodsukker.

CERG på Geeky treningsøkt med Girl Geek Dinners TrondheimSelfie – Å ta selfie på en topp og legge ut på Facebook kan gi mye glede og god motivasjon.

TV – Å trene foran TVen er topp. For de som ikke har en elipsemaskin, så fungerer både sykkel, styrke, yoga og tøying også fint foran skjermen.

Zomies, run – Treningsspill som får treningen til å handle om noe helt annet enn puls og kalorier. Det er et geo-lokasjonsspill hvor du har Zombier etter deg med en gang du går ut døren. Du får alle kommandoer og beskjeder gjennom headesettet. Du er den uheldige “Runner 5″ som er utvalgt til å løpe ut av basen for å samle alt fra batterier og ammunisjon til medisinsk utstyr. Det finnes også masse lydklipp strødd rundt som skal hjelpe deg å sette sammen historien om hvordan verden ble som den ble, full i sultne Zombier.

Get set – Utviklet av Senter for idrettsskadeforskning ved Norges idrettshøgskole i et samarbeidsprosjekt med IOC. Appen gir deg skadeforebyggende øvelser presentert via video og er lett tilgjengelig på din smartphone.
– App-en passer for alle som er glad i idrett og fysisk aktivitet, ikke bare toppidrettsutvøere. Her kan du lære hvordan du skal trene for å unngå skader. Gjør du øvelsene på Get Set regelmessig kan du halvere skaderisikoen!, sier Kathrin Steffen.

Nike Training club – appen har en rekke enkeltøvelser og ulike treningsprogram for ulike nivåer.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s