Har du testet vårt treningsprogram?

Foto: iStockRead this post in English here!

Da ønsker Brita Helleborg å komme i kontakt med deg. Hun kom ved en tilfeldighet over vår kondiskalkulator for en tid tilbake. Hun er 60 år, og fikk akkurat det som sin kondisjonsalder. Likevel var hun ikke helt fornøyd.

“Jeg ble skuffet, jeg trodde at jeg var i bedre form enn gjennomsnittet av mine jevnaldrende. Jeg testet litt med å legge inn ulike svar på spørsmålene og fant ut at det som skulle til for å redusere treningsalderen var å ha høy intensitet i treningen”, sier Helleborg.

Les Britas blogg og kom i kontakt med henne her!

Hun bestemte seg for å prøve et opplegg hun hadde startet med et par ganger tidligere. Hun jobbet hardt i ett minutt for så å få igjen pusten det neste minuttet.

“Tirsdagen etter bladde jeg i VG og fant «Knallform på 7 uker». Jeg ble interessert, søkte på nettet og fant ut at den treningskalkulatoren jeg hadde sett på to uker før var fra de samme folkene. Da ble jeg motivert til å hoppe over på dette opplegget”, sier Helleborg om hvorfor hun begynte med treningsprogrammet.

De siste 25 årene har hun trent sammen med en venninegjeng fast en gang i uka, men synes det har vært vanskelig å presse seg selv hardt. To ganger tidligere har hun prøvd å komme i form ved hjelp av ulike treningsprogram. Denne gangen bestemte hun seg for å blogge om treningen.

“Når det er andre som vet det er det mye vanskeligere for meg å stoppe opp treningen igjen. 7 uker er ikke uendelig lenge”, sier hun om hvorfor hun har valgt å dele erfaringene sine med treningsprogrammet med omverdenen.

Bloggen kan du lese her!

Foto: iStockNå ønsker hun å komme i kontakt med andre i Norge eller resten av verden som også holder på med treningsprogrammet eller som har gjennomført det tidligere.

“Det er lettere å fortsette treningen når vi er flere som gjør dette sammen. Jeg sliter skikkelig med å ta hardt nok i og kunne tenke meg å lære fra andre som har hatt samme utfordring og kommet gjennom det. Det er også noen av øvelsene jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal utføre. Det vil være fint å spørre andre hva de gjør”, sier hun.

Vi håper Brita lykkes i å komme i kontakt med andre som har erfaringer med treningsprogrammet, og at hun kommer i form og får glede av trening både disse ukene og i etterkant.

Flere har kontaktet oss med spørsmål om hva de bør gjøre etter de sju ukene. Vi kommer til å komme med et oppfølgingsprogram på nyåret, men frem til da så er det bare å fortsette å trene både kondisjon og styrke av store muskelgrupper. Finn aktiviteter du liker, og en mengde trening som du trives med, og fortsett gjerne med et par intervalløkter i uka. Kroppen har godt av at du kommer deg litt høyt i puls innimellom!

Leave a Reply

