Månedsbrev Generasjon 100 november 2016

Månedens deltakere:livog-maiken-redusert

Navn: Liv Witsø (til høyre)

Alder: 75

Gruppe: Høyintensitet

Interesser: Friluftsliv, bøker og lesing.

Jobbet med tidligere: Jeg har jobbet på Moss bibliotek i 40 år.

Hvilket forhold hadde du til trening før Generasjon 100: Da hadde jeg ikke noe forhold til trening. Jeg trente ikke systematisk, men har alltid gått mye.

Hva har studien betydd for deg: Den har betydd veldig mye sosialt. Jeg har møtt så mange kjekke folk!

Kjøtt/fisk: Begge.

Vin/øl: Vin.

Beste minne så langt fra Gen 100: Det sosiale.

Hvem ville du tatt med deg på en øde øy: Mannen

Hva ville du sagt til helseministeren: Gratis trening for hele kroppen!

Takk til Liv!

Trude i Kristiansand

Trude har deltatt på fagdag om fysisk aktivitet for seniorer arrangert av Frisklivssentralen Kristiansand Kommune. Der presenterte hun Generasjon 100 og sTrude Carlsen Fargeitt eget PhD-prosjekt. Målgruppa for fagdagen var ansatte ved frisklivssentralene i Aust-Agder og Vest-Agder, og deres samarbeidspartnere. Det var foredragsholdere fra Høgskolen i Oslo og Universitetet i Agder. Flere av deltakerne på fagdagen hadde hørt om Generasjon 100 og syns det var spennende å få en grundig presentasjon av prosjektet.

Dorthe i Australia

img_7154

“Da er jeg på plass i Australia. Jeg skal være på Sydney of University, Faculty of Health Sciences hos professor Maria Fiatarone Singh. Gruppen jeg skal være hos jobber mye med styrketrening og eldre. Jeg er her for å lære deres metoder for testing og trening, samt dele min kunnskap om utholdenhetstrening. Jeg vet ikke helt hva dagene bringer, men er veldig spent og har store forhåpning til mitt opphold her.” -Dorthe

 

This entry was posted in Generasjon 100, På norsk and tagged , , by CERG. Bookmark the permalink.

About CERG

The Cardiac Exercise Research Group (CERG) at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) seeks to identify the key mechanisms underlying the beneficial effects of physical on cardiac health in the context of disease prevention and treatment. Named the K.G. Jebsen Center for Exercise in Medicine under Professor Ulrik Wisløff's leadership in 2011, CERG uses both top-down and bottom-up approaches to combat lifestyle-related disease.

Leave a Reply

