– Kroppen begynner å reagere på ny livsstil

Web-TestingGjesteblogg: Günther Voigt tester treningsopplegget i boka “En ny start” og vil dele sine erfaringer her på bloggen.

Da var vi i gang med andre uken med “En ny start”. Matmessig går det bra. Klarer å holde meg unna godteri og sukker. Og vi har innført kveldsmat for hele familien, som gir gode sosiale relasjoner og ikke minst faste tider for måltid. Har merket at kroppen har begynt å reagere på endringene på livstil og mindre inntak av mat. Det er jo mengder av vann som skal inn og dermed også ut.

Startet med å investere i treningskort på et mindre helsestudio. Hvor det ikke er så stor faktor på å se ut som modeller. Har gjennomført to økter på tredemølle med oppvarming og 4×4, samt styrketrening på mage og rygg. Første økt var tøff og vanskelig hvor selvtilliten ikke var på topp. Men etter gjennomført økt ble det bare gode ord fra PT (personlig trener) om at det ikke står så dårlig til som men skulle tro. Andre økt ble derimot en høydare hvor jeg da økte på alle fronter både på vekter og i intensitet.

Les også: En bok om effektiv trening og smart kosthold – ”En ny start”

I den tro vil man da overgå seg selv å kaste seg med på alt. Ble derfor med på idrettsfestivalen, hvor jeg skulle delta på fotball og kanonball. Helgen ble minnerik i den forstand at jeg fikk oppleve at jeg ikke er 20 år lengre som hjernen tror. Tapte med glans alle kamper bortsett fra èn. Endte da opp med en skade i kneet og motivasjonen fikk en knekk på grunn av progresjonen jeg hadde hatt den første uka. Er jeg plutselig på start igjen? Kan jeg ikke trene nå osv…

Etter en liten deppeperiode kom jeg til den konklusjonen det er jo bare å finne alternative metoder fram til jeg er bra i kneet. Vips så var motivasjonen på plass. Gleder meg til neste uke….

Günther Voigt

Les også:
– Jeg ble overrasket over hvor stor effekt liten innsats kan ha

En spøk blir til virkelighet – Følg Günthers ferd opp av sofaen

Første uke av en ny start

 

Leave a Reply

